Det naturlige valg til din bedste ven.

Handelsbetingelser


NaturalChoice.dk
9330 Dronninglund

CVR nr.: 41418532

E-mail: mail@naturalchoice.dk



Betaling

Betaling kan ske med betalingskort såsom Dankort, Visa, Mastercard og ved bankoverførsel*.

Vi sender en ordrebekræftelse pr. e-mail.

Betalingen hæves på din konto ved afsending af ordren.



Bankoverførsel

*Bemærk, at bankoverførsel ikke er dækket af pengeinstitutternes indsigelsesordning.

Derudover kan leveringstiden ikke garanteres ved bankoverførsel, da varer ikke reserveres og først bestilles og afsendes, når vi har modtaget din betaling.

Har vi ikke modtaget din bankoverførsel inden for 5 hverdage, annulleres din ordre.



Priser

Alle priser fremgår i danske kroner (DKK) og er inkl. moms.

Vi tager forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os retten til at ændre priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.



Levering

Vi tilstræber at afsende din ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordrer herefter sendes næstfølgende hverdag.
Din ordre vil blive leveret indenfor 2 – 5 hverdage.
DOG Copenhagen produkter har en leveringstid på 3 - 7 hverdage.

Bestillingsvarer og specialvarer har en leveringstid op til 14 hverdage.
I enkelte tilfælde kan et produkt være i restordre. I så fald vil du modtage information hurtigst muligt.

 

Forsendelse er baseret på gældende priser fra vores distributører, DAO/Bring.

Fragtpriser fra DKK 48,- til pakkeshop.

Gratis fragt til pakkeshop ved ordrer over DKK 500,-


For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Vi leverer ikke til udlandet, Færøerne og Grønland.

På vores webshop er det muligt at vælge ’afhentning på vores adresse’ som leveringsform.



Fragtskader

Når pakken ankommer, opfordrer vi dig til at undersøge om emballagen og evt. varen er beskadiget, inden du kvitterer for modtagelsen.
Hvis dette er tilfældet, skal du gøre indsigelse, og på din kvittering angive, hvad der er galt. Hvis du undlader dette, kan transportselskabet frasige sig ansvaret for transportskaden. Såfremt varen viser sig at være skadet, skal du straks give os besked. 
Tag gerne foto af emballagen inden du pakker varen ud, så er du sikker på at have dokumentation, hvis det skulle vise sig at varen er beskadiget.



Fortrydelsesret og returnering

Ved bestilling af specialvarer, som produceres på bestilling bortfalder fortrydelsesretten jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3.


Som kunde har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Hvis du har bestilt flere varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Efter du har meddelt, at du vil gøre brug af fortrydelsesretten, har du 14 dage til at returnere varen til os.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked.

 

I denne 14-dages periode kan du udpakke og undersøge varen, men du må ikke forringe varens værdig eller tage den i brug.

Varer tages ikke retur, hvor emballagen er manglende eller ødelagt, og hvor denne er en forudsætning for at kunne gensælge varen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen/emballagen på alle plejeprodukter.

Bemærk at NaturalChoice.dk ikke dækker returomkostningerne.

 

Ved returnering er det dig som køber, der hæfter for varen, hvis den forsvinder eller beskadiges i forbindelse med returforsendelsen.

Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger (gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder).

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.



Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven.
Reklamationsretten gælder for fejl og mangler ved produktet, der var til stede eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.
Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har konstateret manglen.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage, fejl, eller skader der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

NaturalChoice.dk gør opmærksom på at farver og størrelser kan afvige fra billederne på hjemmesiden.

Ønsker du at reklamere en vare, skal du sende en mail til mail@naturalchoice.dk

 


Persondatapolitik

NaturalChoice.dk vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen, og for at kunne tilbyde dig vores services.


Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, adresse, telefonnummer og betalingsoplysninger.

Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi, for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.


Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores webshop.

Dine oplysninger vil blive slettet 5 år efter, at du har modtaget din vare.


Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma med henblik på levering af dine varer.

Vores webshop hostes af One.com. De leverer den online e-handelsplatform, der giver os mulighed for at sælge vores produkter og tjenester til dig. Dine data gemmes via One.coms datalagring, databaser og den generelle One.com-applikation. De lagrer dine data på en sikker server bag en firewall.

 

Hvis du vælger Stripe betalingsgateway til at fuldføre dit køb, benytter denne de oplyste kreditkortoplysninger til det formål.


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.



Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på e-mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr



Forbehold for ændringer

NaturalChoice.dk forbeholder sig altid retten til at ændre samt opdatere de vilkår, regler og betingelser, der gælder. Det er derfor dit eget ansvar, at du løbende holder dig orienteret om eventuelle ændringer. Dette indhold er sidst opdateret d. 04.12.2021.